środa, 28 maja 2014

OMLET JAGLANY Z NATKĄ I SZCZYPIORKIEM

Dzisiaj w akcji moja faworytka ze wszystkich kasz ... kasza jaglana. Postanowiłam użyć jej do zrobienia śniadaniowego omleta :) Do tego trochę zieleniny z ogródka oraz świeży polski (na szczęście) pomidorek.

Składniki:
  • 1/2szkl suchej kaszy jaglanej
  • 1 szkl wody
  • 3 jajka
  • dowolna ilość szczypiorku
  • dowolna ilość natki pietruszki
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/4 łyżeczki pieprzu
  • 1/4 łyżeczki pieprzu ziołowego
  • 1 łyżeczka oleju rzepakowego
Przygotowanie:
Kaszę gotuję z odrobiną soli w wodzie aż całość wchłonie. Studzę. Wbijam jajka i blenduję. Dodaję pokrojony na drobno szczypiorek i natkę, przyprawy oraz olej. Mieszam łyżką. Smażę na patelni ceramicznej z odrobiną oleju. Przekładam na talerz, dekoruję szczypiorkiem i pomidorem.

Masę podzieliłam na pół tzn zrobiłam 2 mniejsze omlety z obawy przed rozpadnięciem podczas przerzucania na drugą stronę. Natomiast jeśli ktoś jest wprawiony, jak najbardziej można zrobić 1 duży :)
Z reguły nie podaję ilości użytych przypraw, ponieważ jest to rzecz gustu i smaku. Tutaj nie próbowałam podczas doprawiania ze względu na surowe jajka, więc użyłam łyżeczki jako wyznacznika...proporcje wyszły idealne :)

SMACZNEGO !



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz