środa, 12 marca 2014

CHLEB JAGLANY ZE SŁONECZNIKIEM OTRĘBAMI I MAKIEM

Mój pierwszy UDANY chleb :D
Do pieczenia chleba przymierzałam się już wiele razy i nigdy nie wyszedł taki jak potrzeba, zawsze za twardy i za bardzo zbity.
Ten wyszedł IDEALNY! ... chrupiący, zwięzły i mokry.
Składniki wyrobiłam dzień wcześniej wieczorem, wstawiłam na noc do lodówki, dnia następnego na 1h w ciepłe miejsce a potem do piekarnika - gdzieś wyczytałam żeby wstawić na noc do lodówki choć sama nie wiem czemu ma to służyć :P

Składniki:
  • 1/2 kg mąki pszennej (żytniej lub orkiszowej)
  • 40g drożdży
  • 1 szkl suchej kaszy jaglanej
  • garść pestek słonecznika
  • garść otrębów pszennych
  • woda
  • sól
  • 1/2 łyżeczki cukru brązowego
  • mak do posypania chleba
  • otręby owsiane do wysypania foremki
Przygotowanie:
Kaszę jaglaną gotuję w 2 szkl wody z 1 łyżeczką soli. Studzę.
Do miski przesiewam mąkę, kruszę drożdże, dodaję kaszę, pestki, otręby, szczyptę soli i cukier. Dolewam powoli wodę, aby móc zagnieść ciasto. Ciasto ma być zwięzłe i lekko kleić się do rąk.


Formę natłuszczam olejem i wysypuję otrębami.


Wykładam nią ciasto. Posypuję makiem. Przykrywam ściereczką i wkładam na noc do lodówki.


Następnego dnia rano kładę w ciepłe miejsce na ok 1h a następnie piekę również ok 1h w temp 200st.




SMACZNEGO !

1 komentarz: